Tuesday 22 June 2021

BBM3410-2021-MINGGU 13-MISTERI KOPI

Misteri Kopi 

Kredit : Dewan Bahasa dan Pustaka


https://www.youtube.com/watch?v=d-q-toRLmD4

Topik sembang tamu kali ini memang seronok dengar sebab tentang kopi! Iya, saya pencinta kopi. Saya dan kopi memang tak boleh dipisahkan kecuali waktu saya puasa kopi hahahah. Kena puasa yaa kalau dah kerap sangat minum, demi kesihatan hahahaha.Tadi ada tayangan video yang Dr ada buat kopi sendiri di rumah. Dah lama sangat teringin nak ada mesin kopi sendiri, seronoknyaaa! Tak tahu la kenapa, tapi bagi laa apa kopi pun saya minum je hahahah. Kalau gi Mcd lagi laa, memang akan beli Iced Latte wuu sedapnyaa. Orang lain biasa minum air kopi kat Starbucks takpun Coffee Bean. Tapi saya tak pernah, selalunya pergi mana-mana kafe yang cantik dan minum kopi kat situ sambil lepak dengan kawan. Paling best! Ataupun buat sendiri je kat rumah hahaha rasa macam lagi sedap daripada beli mahal-mahal. Cerita tentang kopi ni rasa nak buat kopi laa hm nak buat kopi dulu!

Bukti Soalan


Nama Kopi 
Iced Latte & Cappucino


Kedai Kopi
Mcd & Old Town White Coffee


No comments:

Post a Comment

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

  Setiap tugasan sepanjang minggu 14 ini disertakan dengan pautan di bawah bagi setiap tajuk : 1. BIODATA DIRI 2. CERITA SOSIAL 1 3. PENDEK...